Check google pagerank for www.droga-kensho.pl Joga
Home Joga
Joga PDF Drukuj Email
Wpisany przez Joasia   
Piątek, 24 Sierpień 2012 15:42

Serdecznie zapraszamy na zajęcia hatha jogi we Wrocławiu i w Karwianach

Joga kojarzy się powszechnie z ćwiczeniami rozciągającymi. Jednakże joga  to również niezwykle skuteczny system pracy z umysłem, a zwiększony dzięki jodze zakres ruchów w stawach jest niejako „skutkiem ubocznym“ tej praktyki. Praktykując jogę można się nauczyć używać umysłu w sposób świadomy, wywierając za jego pomocą pożądany wpływ na ciało i kształtując konstruktywne postrzeganie świata. Oczywiście efekty jogi  odczuwane są również w ciele fizycznym, i to bez męczącego treningu czy żelaznej konsekwencji. Po pewnym czasie zauważa się też zmienioną percepcję rzeczywistości, samych siebie i otaczającego świata.

Joga może być także skutecznym narzędziem wspierającym lub zastępującym klasyczną terapię dolegliwości fizycznych i psychologicznych (np. nieraz pozwala uniknąć zabiegu chirurgicznego). Regularna praktyka podnosi komfort życia w każdym aspekcie.

Joga odblokowuje stawy, joga uwalnia dolną część pleców od bólu, joga wyrównuje gospodarkę hormonalną, rozluźnia i wzmacnia mięśnie. Dzięki praktyce możemy cieszyć się elastyczniejszym i silniejszym ciałem. Dzięki jodze mijają migreny, poprawia się odporność, waga się normuje. Dzięki niej można zachować młodość, piękne ciało oraz doskonałe samopoczucie.

Joga mówi, że ciało i umysł są ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałują. Stan umysłu wpływa na stan ciała i ma w nim swoje odzwierciedlenie. Jednocześnie stan ciała wpływa na stan umysłu. Na umysł można wpływać pośrednio, poprzez praktykowanie asan, pranajamy i medytacji.

 

Asana jest częścią jogi polegającą na wykonywaniu określonych ćwiczeń zwanych asanami lub pozycjami jogicznymi. Celem tych praktyk jest osiągnięcie wewnętrznej harmonii i wzmocnienie ciała. Ciało sztywne i napięte należy rozciągnąć i rozluźnić, ciało zbyt rozluźnione należy wzmocnić.

 

Wyróżniamy trzy etapy asany jogi:

1) wejście w asanę, czyli przyjęcie prawidłowej pozycji jogicznej,

2) trwanie w asanie od 30 sekund do ok. 1 minuty, im dłużej tym lepiej,

3) wyjście z asany, łagodne, spokojne bez gwałtownych ruchów.

Pranajama, czyli ćwiczenia oddechowe - to kolejna dyscyplina, którą obok asan uprawiają jogini. Jej zadaniem jest oczyszczenie systemu nerwowego oraz reszty ciała z toksyn. Panowanie nad oddechem ściśle związane jest z kontrolą nad emocjami, wyciszeniem, zwróceniem zmysłów do wewnątrz i wsłuchiwaniem się w pracę własnego organizmu.

 

Korzyści płynące z uprawiania jogi:

  • joga pomaga zwalczać bóle głowy i stawów,
  • ułatwia łagodne przejście przez okres przekwitania,
  • wzmacnia odporność 
  • wspomaga leczenie depresji 
  • pomaga redukować nadwagę,
  • pomaga zachować młodość
  • poprawia sprawność ciała i umysłu 
  • wspomaga leczenie i leczy wiele innych chorób i dolegliwości.
  • Asany  (pozycje jogi) zwiększają siłę i wydajność mięśni, ścięgien, układu krążenia, układu nerwowego,
  • joga wymaga skupienia na oddechu, co wpływa korzystnie na pracę układu oddechowego, pracę serca oraz podnosi uważność,
  • pomaga w natlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne

Ostatnio coraz częściej zaleca się uprawianie jogi kobietom w ciąży.
Wykazano, że poprawia to samopoczucie ciężarnych, a w szczególności – joga przynosi ulgę w towarzyszących zaawansowanej ciąży bólom pleców.

 

Zapraszamy na zajęcia jogi w poniższych lokalizacjach:

1) Wrocław "Joga Ołtaszyn" - ul. Zwycięska 14e w "Gym & Fitness Center" 

2) Karwiany 52-200 - Świetlica przy ul. Majowej

Zgłoszenia na pierwsze zajęcia zbierane są telefonicznie 608 423 594 

Akceptujemy płatności kartą Benefit Multisport, OKSysytem i FitProfit (tylko we Wrocławiu)

 

 

Share
comments
Zmieniony ( Wtorek, 21 Lipiec 2020 21:33 )
 

Zdjęcie

Kto jest on-line

Naszą witrynę przegląda teraz 3 gości