Check google pagerank for www.droga-kensho.pl Joga
Home Joga
Joga PDF Drukuj Email
Wpisany przez Joasia   
Piątek, 24 Sierpień 2012 14:42

Serdecznie zapraszamy na zajęcia hatha jogi we Wrocławiu, w Kątach Wrocławskich i w Karwianach

Joga kojarzy się powszechnie z ćwiczeniami rozciągającymi. Jednakże joga  to również niezwykle skuteczny system pracy z umysłem, a zwiększony dzięki jodze zakres ruchów w stawach jest niejako „skutkiem ubocznym“ tej praktyki. Praktykując jogę można się nauczyć używać umysłu w sposób świadomy, wywierając za jego pomocą pożądany wpływ na ciało i kształtując konstruktywne postrzeganie świata. Oczywiście efekty jogi  odczuwane są również w ciele fizycznym, i to bez męczącego treningu czy żelaznej konsekwencji. Po pewnym czasie zauważa się też zmienioną percepcję rzeczywistości, samych siebie i otaczającego świata.

Joga może być także skutecznym narzędziem wspierającym lub zastępującym klasyczną terapię dolegliwości fizycznych i psychologicznych (np. nieraz pozwala uniknąć zabiegu chirurgicznego). Regularna praktyka podnosi komfort życia w każdym aspekcie.

Joga odblokowuje stawy, joga uwalnia dolną część pleców od bólu, joga wyrównuje gospodarkę hormonalną, rozluźnia i wzmacnia mięśnie. Dzięki praktyce możemy cieszyć się elastyczniejszym i silniejszym ciałem. Dzięki jodze mijają migreny, poprawia się odporność, waga się normuje. Dzięki niej można zachować młodość, piękne ciało oraz doskonałe samopoczucie.

Joga mówi, że ciało i umysł są ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałują. Stan umysłu wpływa na stan ciała i ma w nim swoje odzwierciedlenie. Jednocześnie stan ciała wpływa na stan umysłu. Na umysł można wpływać pośrednio, poprzez praktykowanie asan, pranajamy i medytacji.

 

Asana jest częścią jogi polegającą na wykonywaniu określonych ćwiczeń zwanych asanami lub pozycjami jogicznymi. Celem tych praktyk jest osiągnięcie wewnętrznej harmonii i wzmocnienie ciała. Ciało sztywne i napięte należy rozciągnąć i rozluźnić, ciało zbyt rozluźnione należy wzmocnić.

 

 

Wyróżniamy trzy etapy asany jogi:

1) wejście w asanę, czyli przyjęcie prawidłowej pozycji jogicznej,

2) trwanie w asanie od 30 sekund do ok. 1 minuty, im dłużej tym lepiej,

3) wyjście z asany, łagodne, spokojne bez gwałtownych ruchów.

Pranajama, czyli ćwiczenia oddechowe - to kolejna dyscyplina, którą obok asan uprawiają jogini. Jej zadaniem jest oczyszczenie systemu nerwowego oraz reszty ciała z toksyn. Panowanie nad oddechem ściśle związane jest z kontrolą nad emocjami, wyciszeniem, zwróceniem zmysłów do wewnątrz i wsłuchiwaniem się w pracę własnego organizmu.

 

Korzyści płynące z uprawiania jogi

Jogini przekonują, że:

  • joga pomaga zwalczać bóle głowy i stawów,
  • joga ułatwia łagodne przejście przez okres przekwitania,
  • joga wzmacnia odporność i cały nasz system immunologiczny (odpornościowy)
  • joga wspomaga leczenie depresji i
  • joga pomaga zrzucić nadwagę,
  • joga pomaga zachować młodość
  • joga  poprawia sprawność ciała i umysłu 
  • joga wspomaga leczenie i leczy wiele innych chorób i dolegliwości.
  • Asany  (pozycje jogi) zwiększają siłę i wydajność mięśni, ścięgien, systemu krążenia, systemu nerwowego,
  • joga wymaga skupienia na oddechu, co wpływa korzystnie na pracę serca,
  • joga  pomaga w natlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne

Ostatnio coraz częściej zaleca się uprawianie jogi kobietom w ciąży.
Wykazano, że poprawia to samopoczucie ciężarnych, a w szczególności – joga przynosi ulgę w towarzyszących zaawansowanej ciąży bólom pleców.

 

Zapraszamy na zajęcia jogi w trzech lokalizacjach:

1) Kąty Wrocławskie - GOKiS ul. Zwycięstwa 23

2) Wrocław "Joga Ołtaszyn" - ul. Zwycięska 14e w "Gym & Fitness Center" 

3) Karwiany koło Wrocławia - Świetlica przy ul. Majowej

Zgłoszenia na zajęcia zbierane są telefonicznie 608 423 594 

Akceptujemy płatności kartą Benefit (tylko we Wrocławiu)

  • Benefit Multisport

 

 

Share
comments
Zmieniony ( Poniedziałek, 28 Listopad 2016 21:50 )